Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilkins-Canter, Elizabeth A.
TitelThe Nature and Effectiveness of Feedback Given by Cooperating Teachers to Student Teachers.
QuelleIn: Teacher Educator, 32 (1997) 4, S.235-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterCommunication Skills; Cooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Feedback; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Supervisory Methods; Teacher Response
AbstractUsing time logs, questionnaires, and conference interviews, the researcher identified current feedback practices of cooperating teachers, examining the congruence between the feedback reported by the teachers and by their student teachers. Results indicated a wide gap between recommended supervisory feedback practices and those practices described as common in the field. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: