Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStokrocki, Mary; Yazzie, Elmer
TitelA Microethnographic Study of a Navajo Art Teacher in a Boarding School: Balancing Traditional and Aesthetic Values in Art Education.
QuelleIn: Canadian Review of Art Education: Research and Issues, 24 (1997) 1, S.1-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0384-1839
SchlagwörterAmerican Indian Culture; American Indian Education; Art Education; Art Teachers; Boarding Schools; Cultural Background; Cultural Context; Cultural Influences; Educational Anthropology; Educational Experience; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Ethnography; Naturalistic Observation; Sociocultural Patterns; Teaching Experience; New Mexico
AbstractDescribes, analyzes, and interprets the cultural values communicated by a Navajo art teacher in a K-12 boarding school in New Mexico. Much of the Navajo world view is expressed through content, instruction, and demonstration. This view emphasizes spirituality, harmonious living, and the process of seeing and drawing as a way of honoring and preserving relationships. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Review of Art Education: Research and Issues" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: