Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChiodo, John J.
TitelImproving the Cognitive Development of Students' Mental Maps of the World.
QuelleIn: Journal of Geography, 96 (1997) 3, S.153-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1341
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Structures; Cognitive Style; Developmental Stages; Freehand Drawing; Geography; Geography Instruction; Instructional Improvement; Intermediate Grades; Junior High Schools; Kinesthetic Perception; Learning Modalities; Learning Processes; Locational Skills (Social Studies); Map Skills; Maps; Middle Schools; Multisensory Learning; Teaching Methods; Verbal Learning; Visual Learning
AbstractPresents the results of a study contrasting conventional instruction with protocol lessons (a sequence of lessons based on developmental stages of learning with each lesson building on the previous one) concerning sketch maps. The students taught with the protocol lessons showed significant improvement over the other group. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: