Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTunnicliffe, Sue Dale
TitelThe Effect of the Presence of Two Adults--Chaperones or Teachers--on the Content of the Conversations of Primary School Groups during School Visits To a Natural History Museum.
QuelleIn: Journal of Elementary Science Education, 9 (1997) 1, S.49-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1090-185X
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Discourse Analysis; Elementary Secondary Education; Informal Education; Museums; Zoos
AbstractInvestigates the content of conversations of three groups: (1) pupils and teacher; (2) pupils and chaperone; and (3) pupils alone during museum and zoo visits. Results indicate that children-only groups commented on behaviors and generated knowledge source remarks significantly less than those groups containing adults, and the presence of an adult affects the content of conversations on the traditional animal specimens. Contains 11 references. (JRH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Elementary Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: