Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeist, Richard M.; und weitere
TitelThe Interaction of Language and Thought in Children's Language Acquisition: A Crosslinguistic Study.
QuelleIn: Journal of Child Language, 24 (1997) 1, S.81-121Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Concept Formation; Context Effect; Contrastive Linguistics; Developmental Stages; Finnish; Foreign Countries; Knowledge Level; Language Acquisition; Language Processing; Native Speakers; North American English; Polish; Preschool Children; Time Factors (Learning); Uncommonly Taught Languages; Finland; Poland
AbstractInvestigates the potential interaction of conceptual representations and linguistic systems during language acquisition. The study examined language-thought interactions in American, Finnish and Polish children, focusing on the conceptual and linguistic development of space and time. Findings reveal that spatial and temporal linguistic systems and representational knowledge interact during development. (41 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: