Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inField, Sharon
TitelA Historical Perspective on Student Involvement in the Transition Process: Toward a Vision of Self-Determination for All Students.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 19 (1996) 2, S.169-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterStellungnahme; Disabilities; Education Work Relationship; Educational Planning; Federal Legislation; Mental Health; Personal Autonomy; Program Development; Self Determination; Student Participation
AbstractDetails the history of the transition movement and the participation of students with disabilities in transition planning. Reviews legislative changes that emphasize self-determination and explains the link between self-determination and students' mental health. Also identifies characteristics of schools that promote self-determination for all students. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: