Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeer, Michael R.; Aitken, Joan E.
TitelUsing Cognitive Assessment Testing to Evaluate and Improve a University Program in Communication Studies.
QuelleIn: Journal of the Association for Communication Administration (JACA), (1997) 2, S.95-109Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-0939
SchlagwörterCognitive Processes; Communication (Thought Transfer); Educational Assessment; Higher Education; Outcomes of Education; Program Evaluation; Student Educational Objectives; Student Empowerment; Student Evaluation; Testing
AbstractTests cognitive assessment of 180 students enrolled in a cornerstone course in communication theory. Finds that a profile of factors that influence cognitive assessment scores can be developed. Demonstrates how assessment may be used to empower both faculty and students by offering pedagogical and administrative strategies that enhance student learning. (PA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Communication Administration (JACA)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: