Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeishaar, Mary
TitelLegal Principles Important in the Preparation of Teachers: Making Inclusion Work.
QuelleIn: Clearing House, 70 (1997) 5, S.261-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-8655
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Court Litigation; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Individualized Education Programs; Legal Responsibility; Mainstreaming; Regular and Special Education Relationship; Teacher Role
AbstractPresents four principles (based on court decisions and due process hearings) to help make inclusion work: (1) placement decisions should consider regular education with supplemental aids; (2) decisions should be made in the child's best interest; (3) regular education teachers should be fully aware of the nature of the child's individualized education plan; and (4) a full continuum of services should be available. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Clearing House" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: