Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWainer, Howard
TitelImproving Tabular Displays, with NAEP Tables as Examples and Inspirations.
QuelleIn: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 22 (1997) 1, S.1-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-9986
SchlagwörterComprehension; Data Interpretation; Elementary Secondary Education; Information Dissemination; Information Utilization; Research Reports; Student Evaluation; Tables (Data); Test Construction; Test Items; Theories; National Assessment of Educational Progress
AbstractFour guidelines that make tables more effective data displays are presented. The need for these guidelines and their application are illustrated with data from the National Assessment of Educational Progress (NAEP). A theoretical structure is presented to help develop test items to assess students' proficiency in extracting information from tables. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational and Behavioral Statistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: