Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShore, Bruce M.; Delcourt, Marcia A. B.
TitelEffective Curricular and Program Practices in Gifted Education and the Interface with General Education.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 20 (1996) 2, S.138-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterClassroom Techniques; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Gifted; Instructional Effectiveness; Outcomes of Education; Regular and Special Education Relationship; Student Needs; Teaching Methods
AbstractResults of a review of 101 recommended practices in gifted education drawn from 100 popular books are summarized. Practices are categorized into those clearly and uniquely appropriate for gifted students, those requiring some additional support, defensible practices shared with general educators, and general education practices that have not been validated for use with gifted students. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: