Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHertzog, C. Jay; Lieble, Charles
TitelA Study of Two Techniques for Teaching Introductory Geography: Traditional Approach Versus Cooperative Learning in the University Classroom.
QuelleIn: Journal of Geography, 95 (1996) 6, S.274-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1341
SchlagwörterCooperative Learning; Course Evaluation; Educational Cooperation; Geography; Geography Instruction; Higher Education; Instructional Effectiveness; Instructional Innovation; Learning Strategies; Lecture Method; Small Group Instruction; Student Improvement; Student Reaction; Teaching Methods
AbstractReports on a study conducted by a university geography department and its school of education. They divided a World Regional Geography class into two groups. One utilized the traditional lecture method; the other implemented a collaborative learning approach. No significant gain was realized at the conclusion of the study. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: