Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTraphagan, Tomoko Watanabe
TitelInterviews with Japanese FLES Students: Descriptive Analysis.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 30 (1997) 1, S.98-110Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Development; Elementary School Students; FLES; Form Classes (Languages); Interviews; Japanese; Language Tests; Learning Strategies; Oral Language; Second Language Learning; Syntax; Testing
AbstractAnalyzes data from oral interviews with child learners of Japanese as a second language. Findings indicate that: tasks sensitive to students' understanding of critical syntactic structures and manageable for their cognitive level were effective; high-level students tried to produce more Japanese with more complexity; and phrase particle use was characterized by misuse, omission, and pauses. (14 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: