Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAcker, Sandra
TitelBecoming a Teacher Educator: Voices of Women Academics in Canadian Faculties of Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 13 (1997) 1, S.65-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterStellungnahme; Career Change; Career Choice; Career Development; Educational Trends; Females; Foreign Countries; Higher Education; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Sex Bias; Teacher Characteristics; Teacher Educators; Teacher Recruitment; Womens Education; Canada
AbstractJuxtaposes narratives of five women academics in Canadian institutions of education against the literature on continuity, change, and critique in teacher education, highlighting the recruitment stage of a university career. Contends that a better understanding of such trends in education requires approaching them through narratives of involved individuals. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: