Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, Ann R.; Dennis, Marcia
TitelSpeech-Language Pathologists' and Teachers' Perceptions of Classroom-Based Interventions.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 28 (1997) 2, S.146-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterElementary Education; Inclusive Schools; Integrated Activities; Intervention; Language Impairments; Preschool Education; Speech Impairments; Speech Language Pathology; Speech Therapy; Surveys; Teacher Attitudes; Therapists
AbstractSpeech-language pathologists (N=21) and teachers (N=54) were surveyed regarding their perceptions of classroom-based interventions. The two groups agreed about the primary advantages and disadvantages of most interventions, the primary areas of difference being classroom management and ease of data collection. Other findings indicated few respondents had training in classroom-based interventions. The survey is appended. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: