Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElias, Maurice J.; und weitere
TitelEnhancing Skills for Everyday Problem Solving, Decision Making, and Conflict Resolution in Special Needs Students with the Support of Computer-Based Technology.
QuelleIn: Special Services in the Schools, 8 (1994) 2, S.33-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9820
SchlagwörterAdolescents; Computer Assisted Instruction; Computer Uses in Education; Conflict Resolution; Critical Thinking; Daily Living Skills; Decision Making; Early Intervention; Elementary Secondary Education; Problem Solving; Special Needs Students; Student Needs; Youth
AbstractOutlines key problem-solving and decision-making skills in which special needs students are deficient. Discusses the importance of teaching those skills. Describes a specific procedure called the Personal Problem Solving Guide, which utilizes readily available personal computer technology to teach children social decision-making and problem-solving skills. Presents a case illustration. (KW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Special Services in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: