Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWorthy, Jo
TitelRemoving Barriers to Voluntary Reading for Reluctant Readers: The Role of School and Classroom Libraries.
QuelleIn: Language Arts, 73 (1996) 7, S.483-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterGrade 6; Intermediate Grades; Librarian Teacher Cooperation; Library Role; Reading Attitudes; Reading Habits; Reading Improvement; Recreational Reading; School Libraries; Student Attitudes
AbstractReports on a study of grade 6 reluctant readers, identifying factors that served as barriers to the students' voluntary reading habits, finding them varied and complex. Points to several areas in which schools can promote voluntary reading, including choices in instructional reading, opportunities to read for enjoyment, and access to high-interest materials. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: