Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBallantyne, R. R.; Uzzell, D. L.
TitelA Checklist for the Critical Evaluation of Informal Environmental Learning Experiences.
QuelleIn: International Journal of Environmental Education and Information, 13 (1994) 2, S.111-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0144-9281
SchlagwörterCurriculum Enrichment; Educational Facilities; Elementary Secondary Education; Enrichment Activities; Environmental Education; Environmental Interpretation; Foreign Countries; Informal Education; Museums; Nature Centers; Nonformal Education; Resource Centers; United Kingdom
AbstractExamines the relationship between informal environmental interpretive experiences and formal environmental education. Similarities and differences are delineated and implications are drawn for the use of interpretive experiences in environmental education school curricula. The Informal Environmental Learning Checklist (IEL) is presented as a means of enabling teachers and interpreters to evaluate and alter informal learning experiences to meet student needs. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Environmental Education and Information" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: