Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRedford, Maryann; Gift, Helen C.
TitelDentist-Patient Interactions in Treatment Decision-Making: A Qualitative Study.
QuelleIn: Journal of Dental Education, 61 (1997) 1, S.16-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0337
SchlagwörterAllied Health Occupations Education; Clinical Diagnosis; Decision Making; Dental Schools; Dentists; Focus Groups; Health Services; Helping Relationship; Higher Education; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Patients; Physical Examinations; Physician Patient Relationship; Professional Education; Qualitative Research
AbstractA University of North Carolina study using focus groups of dentists and patients found dentist-patient interactions play an important role in treatment decision-making, and are predicated on non-clinical factors, including dentists' intuition and judgment and patient impressions of dentists' examination styles, personalities, and interpersonal ability. Implications for dental education focus on interplay of clinical and psychosocial factors. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Dental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: