Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCardelle-Elawar, Maria
TitelA Self-Regulating Teaching Approach To Improve Minority Students' Self-Esteem in a Multicultural Classroom Environment.
QuelleIn: Bilingual Review/Revista Bilingue, 21 (1996) 1, S.18-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-5366
SchlagwörterChange Agents; Cultural Pluralism; Educational Environment; Metacognition; Minority Groups; Models; Self Esteem; Student Attitudes; Student Needs; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractDescribes a self-regulating teaching model approach designed to help teachers improve minority students' self-esteem by fostering their strengths instead of emphasizing their limitations. Concludes that this teaching process will allow teachers to approach minority students as challenges and will sustain a sense of direction in their teaching. (16 references) (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bilingual Review/Revista Bilingue" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: