Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHui, Eadaoin, K. P.; Chan, David W.
TitelTeacher Stress and Guidance Work in Hong Kong Secondary School Teachers.
QuelleIn: British Journal of Guidance and Counselling, 24 (1996) 2, S.199-211Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0306-9885
SchlagwörterCareer Counseling; Career Guidance; Employment Counselors; High School Students; Identification (Psychology); Individual Development; Job Satisfaction; School Counselors; Secondary Education; Stress Variables; Student Development; Teacher Burnout; Hong Kong
AbstractSources of stress in Hong Kong teachers were investigated, with specific reference to guidance work as a potential source of stress. A survey of 415 secondary school teachers revealed guidance-related aspects of work constituted a major dimension of stress, with guidance teachers, female teachers, younger teachers and junior teachers perceiving more stress than their counterparts. (KW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Guidance and Counselling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: