Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGloria, Alberta M.; Kurpius, Sharon E. Robinson
TitelThe Validation of the Cultural Congruity Scale and the University Environment Scale with Chicano/a Students.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 18 (1996) 4, S.533-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterAcademic Persistence; College Students; Cultural Context; Culture Conflict; Dropout Prevention; Educational Environment; Ethnicity; Higher Education; Mexican American Education; Mexican Americans; Questionnaires; School Holding Power; Student Adjustment; Student Attitudes; Test Construction; Test Validity
AbstractQuestionnaires that were developed to measure factors in the academic persistence of minority college students were administered to 454 Mexican American students at two large southwestern universities. Both the Cultural Congruity Scale and the University Environment Scale were significant predictors of academic persistence of Mexican American students. Discusses implications for university faculty and staff. Contains 44 references. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: