Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inD'Urso, Joyce Hofer
TitelWhat Happens When Students Take Part in Their Own Assessment.
QuelleIn: Teaching and Change, 4 (1996) 1, S.5-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-378X
SchlagwörterAcademic Achievement; Action Research; Cooperative Learning; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Grade 2; Portfolio Assessment; Primary Education; Reading Skills; Remedial Reading; Self Esteem; Self Evaluation (Individuals); Student Attitudes; Student Evaluation; Student Participation; Teaching Methods; Writing Skills
AbstractA second-grade teacher helped her students improve self-confidence and self-esteem by making them active in their assessment. Using cooperative learning, portfolio assessment, surveys, and interviews, she examined whether students could assess their own abilities and improve classwork. Students gained pride in their work and participated more positively in class. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: