Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWong, K. Scott
TitelCrossing the Borders of the Personal and the Public: Family History and the Teaching of Asian American History.
QuelleIn: OAH Magazine of History, 10 (1996) 4, S.28-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-228X
SchlagwörterAsian Americans; Autobiographies; Cultural Images; Cultural Interrelationships; Culture Contact; Ethnic Discrimination; Ethnic Groups; Ethnicity; Family History; Local History; Oral History; Personal Narratives; Social Integration; Social Mobility; Stereotypes; Student Interests; Student Research; Teaching Methods; Undergraduate Study; United States History
AbstractMaintains that personal and family history assignments in an Asian American history course allow for an effective balance between scholarly inquiry and personal discovery. Describes the experiences and reactions of several undergraduate classes that used this approach. Discusses the benefits and problems inherent in studying oral histories and autobiographies. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "OAH Magazine of History" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: