Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarker, Keith
TitelWorkshop Summary: The Many Faces of Motivation in the Learning Process.
QuelleIn: Aspects of Educational and Training Technology Series, 25 (1992), S.39-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1350-1933
SchlagwörterAdult Education; Educational Objectives; Feedback; Grades (Scholastic); Higher Education; Learning Processes; Motivation Techniques; Physical Education; Praise; Rewards; Role Playing; Secondary Education; Student Motivation; Teacher Education; Teacher Expectations of Students; Workshops
AbstractDiscusses how students can be motivated by clear expectations, feedback, rewards, praise, grading, and the categorization of goals. Highlights Maslow's hierarchy of needs and its application to motivation. Summarizes motivational techniques used at two universities and one business: role playing in teacher training for secondary physical education, motivation by ownership in adult education, and structured supportive management. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Aspects of Educational and Training Technology Series" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: