Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbu-Rabia, Salim
TitelAttitudes and Cultural Background and Their Relationship to Reading Comprehension in a Second Language: A Comparison of Three Different Social Contexts.
QuelleIn: International Journal of Applied Linguistics, 6 (1996) 1, S.81-107Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0802-6106
SchlagwörterArabs; Context Effect; Cultural Influences; English (Second Language); Ethnic Groups; Foreign Countries; Hebrew; Jews; Models; Multiple Regression Analysis; Official Languages; Reading Comprehension; Second Language Instruction; Second Language Learning; Social Environment; Student Attitudes; Subcultures; Uncommonly Taught Languages; Canada; Israel
AbstractInvestigates the relationship of attitudes and cultural background to reading comprehension in the second language (L2) of Israeli Arab students learning Hebrew and Israeli Jewish and Canadian Arab students learning English. Results showed that the motivation of students to learning their L2 was instrumental rather than integrative, regardless of social context. (66 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: