Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllis, David N.; und weitere
TitelA Description of the Instructional and Social Interactions of Students with Mental Retardation in Regular Physical Education Settings.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 31 (1996) 3, S.235-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterElementary Education; Grouping (Instructional Purposes); Heterogeneous Grouping; Homogeneous Grouping; Inclusive Schools; Mental Retardation; Peer Relationship; Physical Education; Social Integration; Teacher Student Relationship
AbstractInteractions between 10 elementary students with moderate/severe mental retardation and their peers and instructors were observed during physical education classes. Subjects generally interacted equally with peers with and without disabilities; when significant differences existed, the structure of the class was found to be the cause. Homogeneous student grouping was found to reduce student integration. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: