Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraxton, John M.; Berger, Joseph B.
TitelPublic Trust, Research Activity, and the Ideal of Service to Students as Clients of Teaching.
QuelleIn: New Directions for Institutional Research, (1996) 90, S.79-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-0579
SchlagwörterStellungnahme; College Faculty; Conflict of Interest; Faculty Publishing; Faculty Workload; Higher Education; Institutional Research; Productivity; Public Opinion; Researchers; Scholarship; Teacher Effectiveness; Teacher Role
AbstractA summary of articles on the relationship between faculty research and college teaching finds that faculty scholarship does not adversely affect teaching norms, teacher effectiveness, student cognitive development, or currency of course content. However, research activity affects two teaching dimensions detrimentally: rigor of course examinations and prompt feedback to students. Implications for administrators, institutional researchers, and scholars are considered. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Institutional Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: