Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Brenda A.; Butler, Lisa
TitelThe Effects of Music and Movement Opportunity on the Analogical Reasoning Performance of African American and White School Children: A Preliminary Study.
QuelleIn: Journal of Black Psychology, 22 (1996) 3, S.316-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-7984
SchlagwörterBlacks; Cognitive Style; Comparative Analysis; Cultural Influences; Educational Research; Educational Strategies; Elementary Education; Elementary School Students; Movement Education; Multisensory Learning; Music; Student Evaluation; Whites
AbstractStudies contextual factors informed by cultural experiences and their influence on learning task performance in 15 African American and 13 white children. The African American children performed better when allowed to coordinate movement and music to the learning task while white students had the opposite results. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Black Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: