Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNemerow, Laurence G.
TitelDo Classroom Games Improve Motivation and Learning?
QuelleIn: Teaching and Change, 3 (1996) 4, S.356-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-378X
SchlagwörterAcademic Achievement; Action Research; Biology; Competition; Educational Games; High School Students; High Schools; Learning Activities; Science Activities; Science Instruction; Science Teachers; Secondary School Science; Student Motivation; Teacher Researchers; Teaching Methods
AbstractA high school biology teacher studied the use of both competitive and noncompetitive games in classroom learning. Students were surveyed to find out how they felt about the games and what they learned from them. Results indicated that games helped students improve self-esteem, peer relationships, and learning. Competition provided motivation but also pressure. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: