Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAltieri, Jennifer L.
TitelChildren's Written Responses to Multicultural Texts: A Look at Aesthetic Involvement and the Focuses of Aesthetically Complex Responses.
QuelleIn: Reading Research and Instruction, 35 (1996) 3, S.237-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0886-0246
SchlagwörterChildrens Literature; Grade 5; Grade 7; Intermediate Grades; Junior High Schools; Reader Response; Reader Text Relationship; Reading Research; Short Stories
AbstractDetermines if students' aesthetic involvement would be influenced by the ethnicity of the student or the culture portrayed in short stories. Finds that the level of aesthetic involvement was not significantly influenced by the ethnicity of the student or culture portrayed in the story. Supports the integration of multicultural literature into the curriculum. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Research and Instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: