Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacpherson, R. J. S.
TitelAccountability: Towards Reconstructing a "Politically Incorrect" Policy Issue.
QuelleIn: Educational Management & Administration, 24 (1996) 2, S.139-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-211X
SchlagwörterAccountability; Educational Planning; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Formative Evaluation; Government Role; Parent Participation; Political Correctness; Politics of Education; School Based Management; Australia; Canada; New Zealand; United Kingdom
AbstractAccountability has become a politically incorrect issue because governments have encountered the limitations of simplistic market thinking while pressures for intervention in education have waned. However, accepting responsibility in education implies public accountability, which in turn requires formative evaluation, educative reporting relationships, politically sensitive planning, and improvement-oriented policies. (66 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Management & Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: