Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatterson, Frances R. A.
TitelChallenges to Public School Reading Textbooks.
QuelleIn: West's Education Law Quarterly, 5 (1996) 2, S.319-38Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Basal Reading; Conservatism; Constitutional Law; Court Litigation; Elementary Secondary Education; Phonics; Politics of Education; Public Schools; Reading Instruction; Reading Strategies; Textbook Content; Whole Language Approach
AbstractAnalyzes five cases related to challenges to public school textbooks. Five different U.S. Courts of Appeal have considered the objections of parents to textbooks, and all five found for the defendant school districts. Reveals that what began as a grassroots parental movement evolved into a nationwide crusade that has embroiled communities. (129 footnotes) (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: