Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarson, Joan G.; Nelson, Gayle L.
TitelChinese Students' Perceptions of ESL Peer Response Group Interaction.
QuelleIn: Journal of Second Language Writing, 5 (1996) 1, S.1-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1060-3743
SchlagwörterAudiotape Recordings; Chinese; College Students; Comparative Analysis; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Interaction Process Analysis; Interviews; Peer Evaluation; Peer Relationship; Second Language Instruction; Spanish Speaking; Student Motivation; Writing (Composition)
AbstractInvestigates Chinese students' interaction styles and reactions to peer response groups in English-as-a-Second-Language (ESL) composition classes. Interviews with Chinese-speaking and Spanish-speaking students were audiotaped and examined by researchers. Analysis of these tapes indicated that the Chinese students' main objective of group harmony precluded their criticizing peers' work. (17 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Second Language Writing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: