Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBriscoe, Felecia M.; Owens, Martha M.
TitelSuccessful Students in School: Pre-structured Identities and Strategies of Management.
QuelleIn: Educational Foundations, 10 (1996) 1, S.5-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-8248
SchlagwörterGroup Discussion; High Achievement; High School Seniors; High Schools; Interpersonal Communication; Peer Influence; Peer Relationship; Qualitative Research; Self Concept; Student Attitudes; Student School Relationship
AbstractSelf-managed peer group discussions were used to examine achieving high school seniors (n=40) peer relationships and attitudes toward school. Interviews, student-shadowings, field notes, and 25 hours of open student talk were analyzed. Findings are discussed in terms of overall communicative actions, content, group life, group culture, and sociocultural characteristics and processes. The Open Forum discussion approach was supported. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Foundations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: