Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, Richard
TitelDiscontinuous Interlanguage Development and Its Implications for Oral Proficiency Rating Scales.
QuelleIn: Applied Language Learning, 6 (1995) 1-2, S.13-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-679X
SchlagwörterCollege Students; Developmental Stages; English (Second Language); Interlanguage; Language Proficiency; Learning Processes; Oral Language; Rating Scales; Second Language Instruction; Testing; Vocabulary Development
AbstractExamines two rating scales for assessment of oral proficiency and judges both as inadequate because they are based on an untenable theory of the development of proficiency in a second language and on mistaken intuitions about oral interaction. The paper concludes with a discussion of an architectural, context-dependent theory of second-language proficiency. (39 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: