Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Arlene R.; und weitere
TitelEffects of Prosodic Modeling and Repeated Reading on Poor Readers' Fluency and Comprehension.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 17 (1996) 1, S.59-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterComparative Analysis; Elementary School Students; Grade 5; Language Fluency; Listening Comprehension; Models; Prose; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Statistical Analysis; Transfer of Training
AbstractExamines the effects of text practice and prosodic modeling on the reading rate, accuracy, expressiveness, and comprehension of disabled readers. Each subject read the first half of a set of stories three times under one of four experimental conditions. While reading performance improved across all conditions, substantial additional gains were produced by the conditions that included the practice of intact text. (43 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: