Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWarren, Louis L.; Muth, K. Denise
TitelThe Impact of Common Planning Time on Middle Grades Students and Teachers.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 18 (1995) 3, S.41-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-5541
SchlagwörterAdolescents; Cooperation; Educational Environment; Elementary Education; Grade 8; Interdisciplinary Approach; Intermediate Grades; Middle School Students; Middle Schools; School Effectiveness; Self Concept; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Work Environment
AbstractExamined the impact of common planning time (CPT) on middle grade students' self-concepts and both teachers and students' perceptions of their school climate. Results indicated that students receiving instruction from teachers on interdisciplinary teams with CPT had higher self-concepts and both teachers and students had more positive perceptions of their schools. (MOK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: