Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilver, Edward A.; Lane, Suzanne
TitelCan Instructional Reform in Urban Middle Schools Help Students Narrow the Mathematics Performance Gap? Some Evidence from the QUASAR Project.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 18 (1995) 2, S.49-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-5541
SchlagwörterComparative Analysis; Inner City; Low Income Groups; Mathematics Instruction; Middle School Students; Teaching Methods; Urban Education; National Assessment of Educational Progress
AbstractCompared mathematical performance of middle school students in low-income communities involved in the QUASAR project to those of a demographically similar school and of a nationally representative sample. QUASAR mathematics instruction emphasizes reasoning, problem-solving, and understanding. Quasar students outperformed NAEP's disadvantaged urban sample in all mathematics content areas, especially on conceptual understanding or problem solving tasks. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: