Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAguinis, Herman; und weitere
TitelPower Bases of Faculty Supervisors and Educational Outcomes for Graduate Students.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 67 (1996) 3, S.267-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterAcademic Achievement; College Faculty; College Outcomes Assessment; Faculty Advisers; Graduate Students; Graduate Study; Higher Education; Power Structure; Student Attitudes; Supervision; Teacher Role; Teacher Student Relationship
AbstractA taxonomy of power (coercive, expert, legitimate, referent, reward) was used to investigate graduate students' (n=346) perceptions of their supervising professors' power and the relationship between professors' power and various students' perceptions, intentions, and behaviors. Results show that faculty power bases are related to several variables that are critical to student satisfaction and success. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: