Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVan Winkle, Lon J.; Perhac, Peter A.
TitelIdentifying Qualified Underrepresented-Minority Students Who Otherwise Appear to Be at Academic Risk.
QuelleIn: Academic Medicine, 71 (1996) 5, S.508-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterCollege Admission; Developmental Studies Programs; High Risk Students; Higher Education; Identification; Medical Education; Medical Students; Minority Groups; Osteopathy; Predictor Variables; Professional Education; Program Descriptions; Program Effectiveness; Selective Admission
AbstractSixteen premedical students from underrepresented minority groups participated in a six-week, six-course program at the Chicago College of Osteopathic Medicine (Illinois). Academic performance before and during program participation was compared for students subsequently offered or denied admission. Accepted and denied students could be distinguished by program and course performance, but not by prior performance, supporting the program's effectiveness. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: