Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMohan, John
TitelSolving Problems or Salving Consciences? Anglo-American Perspectives on University-Community Relationships.
QuelleIn: Metropolitan Universities: An International Forum, 5 (1995) 4, S.85-93Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-8485
SchlagwörterStellungnahme; College Role; Comparative Education; Foreign Countries; Higher Education; Institutional Mission; Organizational Change; Partnerships in Education; School Community Relationship; Urban Studies; Urban Universities; United Kingdom (Great Britain); United States
AbstractA British observer compares relationships between universities and local communities in Britain and the United States, highlighting institutional changes necessary to make community involvement central to institutional mission. While U.S. institutions are increasingly involved with communities, British counterparts are limited by external pressures. The American experience suggests that British institutions have much to gain from greater community commitment. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Metropolitan Universities: An International Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: