Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard-Lonergan, Jeannene M.; und weitere
TitelContextual Strategy Instruction: Socially/Emotionally Maladjusted Adolescents with Language Impairments.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 29 (1996) 2, S.107-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9924
SchlagwörterContext Clues; Emotional Adjustment; Emotional Problems; Instructional Effectiveness; Language Impairments; Learning Strategies; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Strategies; Secondary Education; Sentences; Social Adjustment; Syntax
AbstractTen socially/emotionally maladjusted adolescents with language impairments (SEM/LI) and 10 nonimpaired adolescents received 4 treatment sessions in the use of a "context clues strategy" for improving comprehension in 4 sentence types. Results indicated that SEM/LI adolescents benefit from direct instruction involving three of the sentence types (cause/effect, example, grouping) prior to instruction involving the appositive sentence type. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: