Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMerten, Don E.
TitelVisibility and Vulnerability: Responses to Rejection by Nonaggressive Junior High School Boys.
QuelleIn: Journal of Early Adolescence, 16 (1996) 1, S.5-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-4316
SchlagwörterEarly Adolescents; Elementary Education; Ethnography; Grade 7; Grade 8; Interpersonal Competence; Interpersonal Relationship; Interviews; Junior High School Students; Junior High Schools; Males; Peer Acceptance; Peer Groups; Peer Relationship; Perspective Taking; Rejection (Psychology); Social Status; Withdrawal (Psychology)
AbstractExamined responses to rejection by four rejected junior high school boys in seventh and eighth grades through interviews and observations. Found high categorical stability for those who were rejected; most were unable to alter their status. Reported on one student who managed to change status through extraordinary responses, by negating the identity imposed on him by his peers. (DR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: