Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBochner, Sandra; Pieterse, Moira
TitelTeenagers with Down Syndrome in a Time of Changing Policies and Practices: Progress of Students Who Were Born between 1971 and 1978.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 43 (1996) 1, S.75-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-6555
SchlagwörterAdolescents; Comparative Education; Downs Syndrome; Educational Policy; Educational Practices; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Employment; Foreign Countries; Outcomes of Education; Special Education; Trend Analysis; Young Adults; Australia; United Kingdom (Great Britain); United States
AbstractThis article reports on the schooling, employment, life experiences, and general skills of 66 students with Down syndrome (ages 13 to 20) in New South Wales, Australia. Comparison with British and American studies is also provided. Results suggest that changes in services begun in the 1970s generally resulted in improved outcomes for these students. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: