Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllexsaht-Snider, Martha
TitelTeachers' Perspectives on Their Work with Families in a Bilingual Community.
QuelleIn: Journal of Research in Childhood Education, 9 (1995) 2, S.85-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-8543
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavior Patterns; Bilingual Education; Case Studies; Classroom Techniques; Cultural Differences; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Family Programs; Family Role; Limited English Speaking; Minority Group Children; Multicultural Education; Parent Attitudes; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Program Development; Social Attitudes; Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness
AbstractReviews research on teacher-parent relations, integrating three teachers' perspectives on their work with families in a bilingual community. Describes observations and interviews with teachers and parents over a school year that offer data for an in-depth analysis of teachers' perspectives on teacher-parent interactions in this setting. Discusses resources to support teachers' work with families. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: