Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHayes, Elisabeth; Flannery, Daniele D.
TitelAdult Women's Learning in Higher Education: A Critical Review of Scholarship.
QuelleIn: Initiatives, 57 (1995) 1, S.29-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-413X
SchlagwörterAdult Learning; Adults; College Students; Females; Higher Education; Learning Experience; Lifelong Learning; Literature Reviews; Sex Differences; Womens Education
AbstractIdentified, synthesized, and critiqued literature on adult women's learning in higher education. Describes literature review, nature of literature, and topics and themes addressed by the literature. Three key themes emerged: women's self-doubts, women as silenced, and women as "connected" learners. Concludes there is not much work on women's learning in higher education. (JBJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Initiatives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: