Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inByrd, Marquita L.
TitelAcademic Advising Ain't What It Used to Be: Strangers in the University.
QuelleIn: NACADA Journal, 15 (1995) 1, S.44-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-9517
SchlagwörterStellungnahme; Academic Advising; College Students; Counselor Role; Educational Change; Educational History; Educational Trends; Faculty Advisers; Faculty Development; Faculty Evaluation; Faculty Workload; Higher Education; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Time to Degree; Trend Analysis; Undergraduate Study
AbstractWays in which undergraduate education is changing in terms of student diversity, financing, and time required for graduation are discussed, and ways these changes affect academic advising are considered. It is suggested that colleges provide faculty advisors with specific training and make advising an official and evaluated aspect of faculty responsibility. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NACADA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: