Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRogers, Elice
TitelLiving and Learning: Experiences North and South.
QuelleIn: Thresholds in Education, 22 (1995) 3-4, S.2-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-9641
SchlagwörterStellungnahme; Blacks; Cultural Differences; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Family History; Farm Labor; Higher Education; Multicultural Education; Personal Narratives; Racial Discrimination; Sex Differences; Arkansas
AbstractAn Afro-American multicultural education professor explains how struggle has accompanied her academic pursuits and lifelong experiences. She traces her sharecropper family's history, demonstrating the intergenerational effects of undemocratic class, race, and gender relations and showing how her learning experiences have shaped her beliefs as a multicultural educator dedicated to mutual teacher/student respect. (11 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Thresholds in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: