Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAgerton, Emily P.; Moran, Michael J.
TitelEffects of Race and Dialect of Examiner on Language Samples Elicited from Southern African American Preschoolers.
QuelleIn: Journal of Childhood Communication Disorders, 16 (1995) 2, S.25-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-3170
SchlagwörterBlack Dialects; Black Students; Examiners; Experimenter Characteristics; Females; Language Skills; Minority Groups; Nonstandard Dialects; Preschool Children; Preschool Education; Racial Differences; Standard Spoken Usage
AbstractLanguage samples were elicited from 17 African American preschoolers by 3 examiners; a white female using standard English and 2 African American females using either standard English or black English. Samples elicited by the African American examiners contained more different Black English features, with examiner usage of Black English eliciting the most features. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Childhood Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: