Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGilbertson, Margie; Kamhi, Alan G.
TitelNovel Word Learning in Children with Hearing Impairment.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 38 (1995) 3, S.630-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4685
SchlagwörterElementary Education; Hearing Impairments; Individual Differences; Language Acquisition; Language Impairments; Multiple Disabilities; Receptive Language; Severity (of Disability); Vocabulary Development
AbstractThis study found that word learning ability in only 10 of 20 children (ages 7-10) with hearing impairment (HI) was comparable to performance of 20 hearing children matched for receptive vocabulary knowledge. Degree of hearing loss was not related to language or word-learning abilities. Results suggest the coexistence of a language impairment for some children with hearing loss. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Speech and Hearing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: